Cat Gang - Locomotive breath


Cat Gang - Locomotive breath
Format: 7"
Stil: Italodisco
Label: Il discotti productions
http://www.discogs.com/Cat-Gang-Locomotive-Breath/release/694057

Locomotive breath (Special Cat version)
Locomotive breath (Special rock version)

Det här är en cover av en låt som ursprungligen var en tung, bluesig sak av rockgruppen Jethro Tull. Producenterna Aldo Martinelli & Fabrizio Gatto har dock omarbetat den till mysig italodisco som får en extra dimension av ett tvärflöjtsriff som inspirerats av förlagan.

Martinelli & Gatto har jag skrivit om tidigare på bloggen, fast då under namnet Doctor's Cat. Soundet är liknande och det här är den typ av tidig (1983) italodisco jag gillar bäst. Murriga, analoga synthar, elektroniska trummor och extra krydda i form av tvärflöjt. En riktig höjdare! Nu går jakten vidare efter 12" versionen.

Mitt exemplar hittade jag på Tradera och betalade 86 kronor för den.

Hittar inte 7" versionen, så ni får njuta av 12" versionen istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0