Technoquake - You Say I Said


Technoquake - You Say I Said
Format
: 7"
Stil: EBM
Label: Electronic Beat Association
http://www.discogs.com/Technoquake-You-Say-I-Said/release/260408



You say I said
Trust in me


Första släppet på Electronic Beat Association var brittiska Technoquakes singel You say I said. Projektet var Rob Strouds, som tidigare spelat trummor i gothbandet Sex Gang Children. Nu gjorde han elektronisk musik tillsammans med två personer vid namn Firyal och Kevin Tayler.

Technoquake har trots namnet väldigt lite med techno att göra. Musiken är istället melodisk EBM med gothkänsla, som säkert hängt med sedan Robs tidigare band. You say I said är en helt ok låt, men inget som jag verkligen går igång på. Det gör jag dock på bandets nästa släpp som jag återkommer till i ett senare inlägg.

Mitt exemplar beställdes från http://hotstuff.se/ där den fortfarande går att köpa för 39 kronor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0