Technoquake - Crack baby


Technoquake - Crack baby
Format
: 12"
Stil: EBM
Label: Electronic Beat Association
http://www.discogs.com/Technoquake-Crack-Baby/release/261247




A1  Crack baby
A2  You say I said
B1  Running scared


Fjärde släppet från Electronic Beat Association är min personliga favorit. Rob Stroud gör repris på låten You say I said från debuten, men bjuder på också på två nya låtar som är knäckande bra.

Inledande Crack baby är en mörk och melankolisk danslåt som lyckas förena EBM med atmosfär från gothrocken. B-sidans Running scared har samma ingridienser, men är något rockigare och nästan lite svulstig. Men trots det är det min favorit, både på denna skiva och från bolaget som helhet. Detta är helt enkelt en kanonplatta med två riktigt starka spår.

Några mer släpp blev det inte med TechnoquakeRob gick vidare och startade projektet Devoid istället.

Mitt exemplar av denna skiva hittade jag för 25 kronor på CD-centralen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0