Tragic Error - Tanzen


Tragic Error - Tanzen
Format
: 12"
Stil: New Beat
Label: Who's that beat
http://www.discogs.com/Tragic-Error-Tanzen/release/39774

Tanzen (Part 1)
Tanzen (Part 2 - Instrumental version)

Den här hamnade genast på min önskelista för ett par år sedan då jag hörde den första gången. Nu har jag äntligen lyckats införskaffa den till samlingen.

Tanzen bygger på ett enkelt, men genialiskt beat. Prat-sången är charmig och smårolig. Det här är defintivt något som skulle locka in mig på dansgolvet om det spelades ute. Låten är gjord av producenten Patrick De Meyer som också är personen bakom Technotronics låt Pump up the jam.

Mitt exemplar köptes via Discogs för 4.50 €.

Missa inte denna grymt ostiga video!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0