The Force Dimension - Tension


The Force Dimension - Tension
Format
: 12"
Stil: Synth, EBM
Label: KK Records
http://www.discogs.com/Force-Dimension-Tension/release/302285

A   X-Tension
B1  Menthol
B2  200 FA


The Force Dimension är i mitt tycke en grupp som allt för sällan hör talas om i EBM-kretsar. De har fantastiska låtar och ett eget sound. Tension är hämtad från det självbetitlade debutalbumet (återkommer till det i ett framtida blogg-inlägg).

Tension är en up-tempolåt med skönt driv för dansgolvet. Sångaren har en rätt tunn och personlig röst som gör att gruppen sticker ut från mängden. Tyvärr hittar jag inte så mycket info om gruppen. De två herrarna som är ansvariga heter Tycho de Groot & Rene van Dijck. Med tanke på namnen och att skivan är inspelad i Holland vågar jag gissa mig till att bandet har sin härkomst där. Tar gärna emot mer info angående bandet då jag är nyfiken på att lära mig mer om dem.

B-sidan har ett intressant spår i låten Menthol. Skönt låt med lite New beat-gung och lite mjukare i soundet. Den andra låten 200 FA känns dock mer som flummig utfyllnad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0