Code Industry - Structure


Code Industry - Structure
Format: 12" EP
Stil: Industri, New beat, Techno
Label: Antler-Subway
http://www.discogs.com/Code-Industry-Structure/release/304788

A1  Behind the mirror (Image mix)
A2  Behind the mirror (Release of anguish mix)
A3  Fury
B1  Dead city
B2  Crimes against the people
B3  Ail


Code Industry från Detroit blandar techno-tongångar från sin hemstad med det belgiska soundet där de hämtar inspiration från grupper som Front 242 och A Split Second. Mixen av sounds blir rätt spännande i Code Industrys fall och de hamnar verkligen mitt emellan detroit-techno och new beat.

Låtrna är inte direkta eller hittiga och det tog ett tag innan jag börjde uppskatta skivan. Men den växer för varje lyssning och jag tror att den kommer att hänga med länge på mina spellistor. Lite lustigt att musiken är inspirerad av två dansgenres utan att den känns jättedansant. Det här sitter jag hellre och lyssnar på i soffan än hör på dansgolvet.

Favoritlåten är Crimes against the people som har en skön, lite skev gitarrsampling som återkommer genom låten. Skivan är rätt jämn och bra utan dåliga spår, men jag behövde lite tid med den för att upptäcka att så var fallet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0