Camaro's Gang - Ali Shuffle


Camaro's Gang - Ali Shuffle

Format: 7", röd vinyl
Stil: Italo disco
Label: Superradio Records
http://www.discogs.com/Camaros-Gang-Ali-Shuffle/release/661084

Ali shuffle
Super shuffle

Efter succén med Sun La Chan och låten Catch ville Franco Scopinich att Alex Novaga skulle sätta tänderna i Alvin Cashs gamla låt Ali Shuffle. Resultatet blev en rätt trallig poplåt som låter rätt corny. Låten blev dock en hit i framförallt Spanien.

Persolnligen tycker jag det är synd att bolagets fånigaste låt ska gå och bli deras bäst säljande. Mitt exemplar fick jag som en bonus då jag beställde ett par andra skivor från Superradio Records.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0