Miss Nude - Taste my acid fruit


Miss Nude - Taste my acid fruit

Format: 12"
Stil: New beat
Label: Kaos Dance Records
http://www.discogs.com/Miss-Nude-Taste-My-Acid-Fruit/release/151284

Taste my acid fruit
Taste my acid mix

Just nu har jag ett stort sug efter belgisk New beat och har bestämt mig för att försöka samla på mig alla 12" vinyler som är släppta av bolaget Kaos Dance Records.

Bolaget bildades av Maurice Engelen (Praga Khan) och släppte 16 stycken maxisinglar mellan 1988 och 1989 inom genren New beat och Hard beat. Jag uppskattar denna lite skitigare och ruffigare version av New beat.

Miss Nude är ganska representativ för bolaget, om än inte vare sig deras ruffigaste eller bästa släpp. Taste my acid fruit har ett skönt groove och jag gillar attityden i låten. En låt jag gärna skulle stuffa till på dansgolvet.

Mitt exemplar inhandlades via Discogs för 15€.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0