Kitty - I am a MF



Kitty - I am a MF
Format: 12"
Stil: Synthpop
Label: None

A1  I am a MF
A2  Get lost
B    By the way


Kitty eller Kitty and the K är/var Kitty Jutbrings band tillsammans med David Sundqvist. Kitty blev först känd genom dokusåpan Big Brother och arbetar numera med barnprogrammet Hasses brorsas låtsassyrras kompis.



Med Kitty and the K skapade hon kaxig och modern synthpop. Soundet är i stort hämtat från 80-talet, men attityden är definitivt nutida. Låten I am a MF var med på soundtracket till filmen Fröken Sverige från 2004. Den låten är en favorit och mer punkig än synthpoppig. Men även låten Get lost är en höjdare som borde få de flesta att skaka sina lurviga på dansgolvet.

Kanonplatta som jag fick tag på för 50 kronor på Vinylium, begagnad men i kanonskick.

Rolig video till I am a MF där ordet fucker är bortklippt.
Skoj eftersom det sägs i minst varannan mening i låten.

Kommentarer
Postat av: lali

den har jag också, men mitt konvolut är helt svart, ingen vit etikett på. jag köpte min ny när den kom. läste nånstans att den bara trycktes upp i 300 ex. rullar här hemma ibland!

2009-08-30 @ 21:03:25
URL: http://lali.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0