Primal Scream - Swastika eyes



Primal Scream - Swastika eyes
Format: 12"
Stil: Industrial, Techno
Label: Creation Records
http://www.discogs.com/Primal-Scream-Swastika-Eyes/release/9145

Swastica eyes (Chemical Brothers Mix)
Swastika eyes (Spectre mix)


Primal Scream är ett band som hängt med rätt länge och inte varit rädda för att kasta sig mellan olika genrer. Även om jag uppskattat deras mer traditonella rock'n'roll-skivor så är det dom mer dansanta albumen som intresserat mig mest. 2000 släpptes det i mina ögon underskattade albumet Exterminator. Ett ganska agressivt album med ett industriellt sound. En av mina favoritlåtar från det albumet var Swastika eyes, som även släpptes som remixer på 12".

A-sidan är remixad av Chemical Brothers, och det hörs. Låter nästan som en mesh-up mellan Primal Scream och Chemical Brothers. Det svänger som 17 och skulle lätt få vilket dansgolv som helst att explodera av eufori. B-sidans Spectre Mix är mer trogen orginalet, men skulle även den funka bra på dansgolvet.

Mitt exemplar inköptes via Discogs och  kostade mig ungefär en femtiolapp.
http://vinyljakten.blogg.se/2008/october/discogs.html

Primal Scream kör Swastika eyes live hos Jools Holland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0