Rara skivor II

Vissa skivor ligger i en egen prisklass och får samlarna att lätta rejält på penningpungen. I veckan är det ett par skivor på Tradera vars budgivning fått mig att höja på ögobrynet.



Shit Kids var ett punkband från Östersund som släppte ett par EP-skivor. Nu finns det en auktion på Tradera på ett exemplar av deras EP Jag måste ha ett jobb som är uppe i 2551 kronor. Provinsialpunken verkar vara eftertraktad.
http://www.tradera.com/Shit_Kids_vinyl_ep_skiva1979_mint-auktion-75442823




AC/DC är ju aktuellare än någonsin nu med nytt albumsläpp och världsturné. 1984 var jag på mitt livs första hårdrockskonsert då jag besökte Monsters of Rock i Stockholm. AC/DC var huvudakten och från den konserten släpptes en bootleg som sedan länge finns i min skivsamling. (Har även Van Halen-konserten, men saknar Motley Crues...) För någon vecka sedan såldes ett ex av AC/DC bootlegen för 905 kronor.
http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=75305322

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0