Moby Dick - My Dreams Are Clear



Moby Dick - My Dreams Are Clear

Format: 7"
Label: Redhouse Records
http://www.discogs.com/release/729915

Ni vet hur man säger att resan är viktigare än målet... Det må så vara, men ibland är det jävligt tillfredställande att nå målet. Den här singeln med Moby Dick har jag jagat efter i ett år nu.

Hörde den första gången på radioprogrammet Virus som sänder en timmes synthmusik i veckan från Radio Eskilstuna. För oss som inte kan ratta in den stationen på radion går det att ladda ner programmet från nätet. De fyra senaste programmen ligger alltid ute för nedaddning. http://www.kfumetuna.se/ljudarkiv.php

Rekomenderar programmet som blandar både gammalt och nytt. My drams are clear räknas till den första kategorin då den släpptes redan 1985. En riktigt lysande synthpoplåt som snickrats ihop av ett svenskt band. Tyvärr hittar jag väldigt lite info om bandet och skulle vara glad att lära mig mer om dom.

Har även ett par andra singlar av Moby Dick i samlingen nu, men det är den här som utmärker sig som något extra enligt mig. Den är tydligen också ganska eftertraktad hos samlare och jag har fått prisförslag på mellan 300 till 400 kronor för ett exemplar  tidigare. Själv fick jag den för 106 kronor på Tradera och då ingick ytterligare två Moby Dick-singlar. Så gissa om jag var nöjd med att få hem den till det priset efter ett års jakt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0