Mc Tim - Jag är Def



Mc Tim - Jag är Def

Format: 12"
Label: EMI Svenska AB
http://www.discogs.com/release/1328491

A1 Jag Är Def
A2 Jag Är Def (instrumental)
B   Jag Är Def (T-Flon Mix)


Rotade runt bland mina skivor och plockade bland gamla godingar. Då hittade jag den här från 1989. Anses vara den första "riktiga" rap-låten på svenska framförd av en trettonårig Tim Wolde. Mer rolig än bra, även om det svänger rätt skönt om musiken som producerades av Bomkrash. Kul att den innehåller Human Beatbox inslag också. Folk som härmar trummor med munnen skulle vi ha mer av inom all musik. Jag är def är ett pionjärarbete inom svensk hip-hop och kul att återanknyta till.

Kommentarer
Postat av: kazamiz

Check out thiz !!!



www.mctim.se

2009-03-06 @ 11:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0