Clor - Love + Pain



Clor - Love + Pain

Format: 12"
Label: Regal Recordings
http://www.discogs.com/release/1517803

A1  Love + Pain
A2  Love + Pain (Hrvatski Remix)
B    Magic Touch (Joakim Remix)


Det här var ett chansköp baserat på skivomslagets design. Det såg helt enkelt ut som det skulle kunna låta bra och intressant. Väl hemma råkade jag sätta på b-sidan först och den fick mig att ljubla. Ett murrigt, tungt sound med både gitarrer och elektroniska ljud. Som en bladning av electro-clash och alternativ britpop. B-sidan och spåret Magic Touch var en höjdare.

Är lite mer tveksam till a-sidan och titelspåret Love + Pain. Men den växer varje gång jag hör den och i längden brukar det vara sådan musik som vinner. Så det blev ett rätt trevligt fynd till slut som jag fick betala 49 kronor för på CD-centralen.

Lite trist ljudkvalité på klippet :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0