Söndagens skivmässa



Skivmässan på kåren var en väntad besvikelse. Kanske beror det på min musiksmak då den inte alls finns representerad i någon större grad på de mässor jag besökt. Där finns back efter back med hårdrock, 60-tal, progg, jazz och annat som anses fint att samla på. Synthmusik och 80-tals musik får man verkligen leta efter, och det utbud man hittar är magert och förväntat. Inga spännande eller överaskande skivor där inte.

Inte för att dom skivorna inte existerar. Jag kan hitta dom på Tradera och i skivbutikerna, men det är kanske inte sånt som skivhandlarna föredrar och därför inte plockar med sig på mässorna. Det var aningen bättre på punkfronten, men det var inte mycket mer av den varan heller.

Bara att konstatera att skivmässor i Göteborg inte är något för mig om jag inte är på jakt efter någon särskild hårdrockskiva just då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0