Petter & Lottas

Vem kunde väl tro att den här butiken skulle finnas kvar efter alla år? Här hängde jag ofta under min gymnasietid i Gävle. På raster, efter skolan och ibland även när jag borde varit på lektion.

Som tur var fick jag anledning att besöka Gävle för lite kompletterande julklappsinköp och fann då butiken på samma gata där den legat ända sedan 1985.

N. Skeppargatan 3 är adressen till en av sveriges mysigaste skivbutiker för både gammalt och nytt. Gjorde ett par fynd från min önskelista som redan fixat grädden på moset gällande min jul. Fast det är klart, letar man musik från ett gammalt Gävlebolag är ju Gävle rätt plats att leta på.

Önskar alla vinylnördar en riktigt God Jul. Hoppas ni får många kvadratiska och platta paket av tomten.


Kommentarer
Postat av: Anonym

om det är peters och lottas skivbutik du snackar om , så ska dom stänga igen den :( den som är hur mysig som helst!

2011-02-20 @ 20:39:47
Postat av: Anonym

*petters

2011-02-20 @ 20:40:19
Postat av: Vinyljakten

Tråkigt att höra att den ska stänga igen. Tillbringade mycket tid där i slutet av 80-talet då jag gick på gymnasiet i Gävle. Nu har jag försökt göra ett årligt besök då jag besökt Gästrikland kring jul. En av sveriges mysigaste butiker.

2011-02-26 @ 11:49:00
URL: http://vinyljakten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0