Rockets - Galactica



Rockets - Galactica
Format
: 7"
Stil: Space rock
Label: WEA
http://www.discogs.com/Rockets-Galactica-One-More-Mission/release/1996288

Galactica
One more mission

Precis tillbaka från Stockholm efter en visit på bland annat Bodytåget. Tyvärr hade inget av banden som uppträdde där någon vinyl till salu, så det fick jag leta upp annorstädes.

Därför tog jag mig till favoritbutiken Snickars ute vid Hornstull för att stilla mitt begär efter plast. Där är det inga problem att bränna ett flertal 100-lappar på obskyra dans12-or och singlar.

Fastnade för en singel med franska spacerockgruppen Rockets. I deras musik kan man bland annat höra var Daft Punk har inspirerats. Massor av robotsvärmeri, rymdresetankar, vocoders, silversminkade herrar och lustiga synthljud. Galactica är en poplåt med ett par kaxiga gitarr-riff och rymdtema. Svårt att tro att den släpptes redan 1980. En silvrig popkaramell soms ticker ut i godisskålen.

Mitt exemplar kostade mig 85 kronor på Snickars.
http://vinyljakten.blogg.se/2009/march/snickars-records.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0