Snickars Records


http://www.snickarsrecords.com/

Hade anledning att besöka Stockholm i helgen och passade då på att besöka skivbutiken Snickars Records på Helenborgsgatan 5A i närheten av Hornstull.

Butiken är ett riktigt mecka för den som är intresserad av musik för dansgolvet. Här finns det mesta från 70-tals disco till modern techno.

Butiken har ett stort lager med bra ordning där majoriteten av skivorna är begagnade. Det mesta är sorterat efter genre och bokstavsordning. Dessutom hade killen bakom disken örnkoll på var skivorna fanns i butiken. Själv blev jag nästan lite överväldigad av mängden skivor, och det var ändå innan jag blev varse om att det fanns ännu fler skivor en trappa ner. Hade tyvärr inte tid eller råd att bläddra någon längre stund i backarna, men hade utan problem kunnat tillbringa ett flertal timmar i butiken om jag inte varit tvungen att dra iväg på annat.

Snickars är en butik som jag kommer att försöka besöka varje gång jag är i huvudstaden framöver. Och har man inte möjlighet att besöka den fysiskt kan man kolla in deras hemsida och handla där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0