Signal Aout 42 - Pleasure and crime


Signal Aout 42 - Pleasure and crime
Format
: 12"
Stil: New beat, EBM
Label: LD Records
http://www.discogs.com/Signal-Aout-42-Pleasure-And-Crime-Remix/release/46963

A    Pleasure and crime (Remix 88)
B1  Pleasure and crime (House Mix)
B2  Pleasure and crime (Instrumental)

Som så ofta när det gäller elektronisk musik hittar jag mina favoriter i Belgien. Signal Aout 42, eller SA42, är ytterligare ett belgiskt band som hittat till min skivsamling.

De började släppa skivor redan 1986 och Pleasure and crime är en av deras tidigaste låtar. Remixen släpptes 1988 och är en skön mix av New beat och EBM. Ett tungt malande groove, lite ljudeffekter och en metallisk leadsynth är allt som behövs för att skapa en riktigt skön låt. Soundmässigt påminner de om A Split Second, som är ett annat av mina favorit band från Belgien.

Tunggung för dansgolvet som inköptes för ca en femtiolapp på Tradera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0