Mobile Homes - I know I will die


Mobile Homes - I know I will die

Format: 7"
Stil: Syntpop
Label: Alpha Records
http://www.discogs.com/Mobile-Homes-I-Know-I-Will-Die/release/729910

I know I will die
Die version


Flickvännen har spelat dom rätt mycket och långsamt har även jag börjat tycka att Mobile Homes är trevlig lyssning. Så när jag sprang på denna tidiga singel med bandet på Andra Långgatans skivhandel kunde jag inte motstå den.

I know I will die är en poppig sak som släpptes 1988 och producerades av Christer Sandelin från Freestyle. Den låter väldigt mycket som det gjorde om många produktioner på slutet av 80-talet, (vilket tyvärr är långt från lika spännande som synthsoundet från den tidigare hälften av årtioendet). Mobile Homes brukar ofta "anklagas" för att låta lika Depeche Mode, men här tycker jag det låter mer likt en medioker Stock, Aitken & Waterman produktion.

Själva låten I know i will die är det dock inget fel på, då det är en rätt trevlig och catchy poplåt. Sånginsatsen är kanske något vinglig, men i det här fallet är  mer charmigt än störande. B-sidan är en instumental version och tillför ingenting. Konstaterar att jag föredrar något senare musik från bandet då soundet blir lite mörkare med tiden.

Skivan kostade mig 79 kronor.

Live-version 21 år senare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0