Capt. Future and the Zapguns - In her klaws


Capt. Future and the Zapguns - In her klaws

Format: 7"
Stil: Rock, Punk
Label: Rainbow music
http://www.discogs.com/Capt-Future-And-The-Zapguns-In-Her-Claws/release/1883527

In her Claws
King of the orient


Ibland räcker det med ett coolt namn och stilen på omslaget för att man ska fatta att en skiva är bra. Hade aldrig hört talas om detta band förrän omslaget drog mitt intresse till sig i skivbacken. De hade ett coolt bandnamn och dedikerat skivan till Betty Page och The T-boonets, och eftersom den inte kostade mer än 10 kronor var det ett självklart köp.

Och den lät ungefär som jag förväntade mig. Smutsig rock à la Iggy Pop och lika delar skrammel och ös. Dock var låten In her claws något bluesigare än jag föredrar och med ett jobbigt munspel som drog ner helhetsintrycket. Men för all del ingen dålig låt trots munspelet.

B-sidans King of the orient var däremot en fullträff. Helt suverän låt som stompar på ordentligt. Urläckert orgelsolo mitt i låten. Den här kommer att gå varm på skivtallriken framöver.

Angående bandet vet jag nästan inget alls. Skivan släpptes 1986 på bolaget Rainbow music som har adress i Solna. Hittade info på nätet om att bandet var hemmahörande i Örnsködsvik, och att det ska finnas ytterligare en singel inspelad. Finns det någon med mera info kring Capt. Future and the Zapguns så är jag intresserad av att få veta mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0