Ellen Bernfeld - Tidal wave (Tsunami)



Ellen Bernfeld - Tidal wave (Tsunami)

Format: 7"
Stil: Synthpop
Label: Zip

Tidal wave (Tsunami)
Connection

Ellen Bernfelds Tidal wave var en one-hit wonder från 1984. En suggestiv poplåt som påminner lite om vad Mike Oldfield höll på med under samma tid. Personligen tycker jag det är en suverän poplåt som jag gärna återvänder till då och då.

Ellen verkar i övrigt mest ha sjungit i kören bakom band som Talking heads och Michael Bolton. Hon har även gjort röster i animerad film och liknande. En mer udda sak från hennes CV är att hon medverkat på skivor med musik för husdjur; Songs for dogs och Songs for cats?!

Mitt slitna ex har hängt med ända sedan 80-talet. Dags att jaga reda på en fräshare kopia kanske.


Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Absolut! Hört covern jag även tipsat om?

2009-10-27 @ 13:54:01
URL: http://metalnallen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0