Motor - Death rave



Motor - Death rave
Format
: 12"
Stil: Techno
Label: Shitkatapult
http://www.discogs.com/MOTOR-Death-Rave/release/1800775

A   Death rave
B1 Metal Machine
B2 Death Rave (Jonty Skrufff's Rewed Up Remix)


Techno är inte min favoritgenre, även om det naturligtvis finns undantag även inom denna stil. Att jag hittade Motor berodde på att jag var på Shitkatapults hemsida i jakt på en helt annan skiva.

Det var inte heller spåret Death Rave som jag föll för. Det är riktigt tung techno med enerverande synthar med eviga glissandon som aldrig hittar hem. Jonty Skruffs remix är att föredra då den är mer dansant och mindre irriterande.

Låten jag föll för var B-sidans Metal Machine. Den har en basslinga som påminner lite om en EBM-bas och en rytm som innehåller industriella ljud. Sedan är det technostomp och technosynthar också. Kombinationen var väldigt tilltalande och jag har inget emot att få dansa till Metal Machine i sommar.

Inhandlades på Shopkatapult för ca 80 kronor.
http://www.shopkatapult.com/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0