The Hellacopters - In The Sign Of The Octopus


The Hellacopters - In The Sign Of The Octopus
Format
: 7"
Label: Psychout Records

In the sign of the octopus
Acid reign


The Hellacopters släppte sin sista skiva Head Off för ett tag sedan. Skivan är en cover-skiva med mer eller mindre okända låtar. Jag lyssnade igenom albumet och som vanligt med Hellacopters är det gediget hantverk och oantastlig rock'n'roll. Tyvärr tillför den inget nytt och du hittar bättre låtar på deras tidigare album. Med ett stort, saftigt undantag; låten In the sign of the Octopus som är en cover på gruppen The Robots.

In the sign of the octopus är otroligt bra, och som tur var för mig, var det förstavalet till singel från albumet. Jag kan därför nöja mig med att köpa singeln istället för hela albumet, och slipper en massa mediokra låtar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0