Dansa med Mamma C-D


Dansa med Mamma

Format: 7" 2 (4)
Label: Mamma
http://www.punktipset.se/band.asp?id=505&bID=645

C1 Zeke Varg - Kontakt
C2 Zeke Varg - Plast
D   Modern Art - Circle in different shapes


Gävlegruppen Zeke Varg spelar någon typ av proggig reggae. Inte alls min kopp te och deras två bidrag till boxen är dom jag tycker är minst spännande.

Desto intressantare är D-sidan. Modern Art var fortsättningen på kultiga bandet Pillisnorks, och även svenska rymdblomman Di Levas avstamp in i musikbranchen. Thomas Di Leva har komponerat Circle in different shapes och lyckats få till en härligt skum New Wave-låt. Får mig att tänka på Adam Ant, men ljudet är mer elektroniskt då de använt sig av synth och en rytmbox.

Bandet delade sedan upp sig på två band. Di Leva fortsatte med Modaern art (ny stavning) medan de andra musikerna bildade bandet Maria Stuart. Vad som hände med Maria Stuart har jag ingen aning om, men de flesta vet hur det gick för Di Leva som några år senare erövrade den svenska musikscenen och så småningom blev riktigt folkkär.

Fortsättning i kommande inlägg angående skiva 3 och 4 från boxen.


Kommentarer
Postat av: AnotherStranger

Ojojoj, lyckliga du som fått höra den Di Leva-låten! Vore dig evigt tacksam om du kunde bjussa på den, har ett antal andra tidiga Di Leva-rariteter om du är intresserad...

2008-11-28 @ 19:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0