Fever Ray - Mercy street


Fever Ray - Mercy street
Format
: 7"
Stil: Electro, pop
Label: Rabid records
http://www.discogs.com/Fever-Ray-Mercy-Street/release/2439250

Mercy street
Dry and dusty

Jul, nyår och annat jar gjort att bloggskrivandet gått i stå. Har fortfarande rätt många skivor kvar från förra året som jag inte har hunnit skriva om och hoppas på många spännande inköp även detta år.

Först ut i år är Karin Dreijer som knappast behöver knappast närmare presentation efter succé med både The Knife och Fever Ray. Hennes personliga stil och röstexperimment har alltid fascinerat och imponerat på mig. Det funkar utmärkt när hon ger sig på en cover av Peter Gabriel. Kanske inget för dansgolvet, men funkar definitivt dagen efter när man vill ha någon mysig musik att vakna till.

B-sidan Dry and dusty är hämtad från debutalbumet och tillför inget nytt. Singeln släpptes i en limiterad utgåva med 2000 exemplar; mitt ex har nummer 708. Nu väntar jag ivrigt på ett nytt Fever Ray album, eller ännu hellre ett nytt The Knife album.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0