Stacey Q - Two of hearts



Stacey Q - Two of hearts
Format: 12"
Stil: Hi NRG
Label: Atlantic
http://www.discogs.com/Stacey-Q-Two-Of-Hearts/release/691833

A1  Two Of Hearts (European Mix)

B1  Two Of Hearts (Instrumental)

B2  Two Of Hearts (Vocal/Radio Edit)

B3  Stacey's Dream (A Cappella)


Det här är en riktig discorökare från 1986 som kravlade sig ända upp till bronsplats på USA-listan. En sorglös låt som höjer humöret och får det att rycka i benen. Jag äskar den enkla, men effektiva oktavbasen som pumpar skönt genom hela låten. Stacey har en flickaktig röst som ger hela låten en rosaskimarande sockerkant.

Mitt fina exemplar hittade jag på Emmaus för en tia.



Kommentarer
Postat av: Lotta

För ett antal år sedan, slutet av 80-talet närmare bestämt, köpte jag en vinyl med SH!. Ärligt talat mest för att konvolutet var så jäkla snyggt.

Det tog några år innan poletten trillade ner och jag förstod att SH var förkortningen för Staffan Hellstrand!

Skivan var sådär, men lite kul är det att ha en tidig Hellstrand.

"Vad tyst det är" heter skivan förresten...

2009-01-20 @ 14:54:01
URL: http://ischa01.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0