Prodigy - Invaders must die: Deluxe box set



   
 

Prodigy - Invaders must die: Deluxe box set
Format: 5 x 7" +
Stil: Big Beat, Breakbeat, Electropunk
Label: Take me to the hospital
http://www.discogs.com/Prodigy-Invaders-Must-Die-Deluxe-Box-Set/release/1660019

Invaders Must Die

Omen

Thunder

Colours

Take Me To The Hospital

Warriors Dance

Run With The Wolves

World's On Fire

I   Piranha

Stand Up


Box innehållande Prodigys nya album Invaders must die fördelad på fem stycken orangefärgade vinylsinglar. Boxen innehåller även CD-utgåva, DVD, Bonus CD - Lost Beats samt lite dekaler. Allt förpackat i en snygg box. Eftersom denna blogg heter Vinyljakten fokuserar jag på vinylsinglarna.

I stort tycker jag Invaders must die är ett hopkok av främst Fat of the land och Music for the jilted genereation, men man kan även höra fragment från plattan Experience. Några recensioner har kritiserat plattan för att den inte är nyskapande och att det låter som för tio år sedan. Själv har jag inga som helst problem med det; en av anledningarna till att jag gillar Prodigy är soundet som de skapade med Music for the jilted generation och som förfinades med Fat of the land. Att få fler låtar med det soundet är ju helt underbart!

Så det är inte konstigt att jag sitter med ett brett leende på läpparna när jag lyssnar igenom skivorna. För de har verkligen lyckats skriva bra låtar denna gång, och det känns som det vimlar av singelspår för både dansgolv och hemmabruk. Första singeln Omen är ett bra exempel på det och en omedelbar favorit. Även spåren Warrior's dance, World's on fire, Thunder och Take me to the hospital är lysande spår.

Dom två spår jag har lite svårt för är Colours och avslutande Stand up. Colours för att det är en dålig punklåt med en bräkig Keef som inte direkt lyfter låten. Avslutande Stand up är mest konstig i sammanhanget. Till en början låter den som Primal Screams gamla hit Loaded. Vet inte om jag inte gillar den för att den är dålig eller för att den passar så dåligt i sammanhanget... den kanske kommer att växa med tiden.

Summa summarum så älskar jag Prodigys nya och tycker det är suveränt roligt när ett av mina favoritband levererar så starkt material  med sitt femte släpp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0