Scars - Author! Author!



Scars - Author! Author!
Format: LP
Label: PRE Records
http://www.discogs.com/release/414736

A1 Leave Me In Autumn

A2 Fear Of The Dark

A3 Aquarama

A4 David

A5 Obsessions

B1 Everywhere I Go

B2 The Lady In The Car With Glasses On And A Gun!

B3 Je T'aime C'est La Mort

B4 Your Attention Please

B5 All About You


Ett av mina absoluta favoritsätt att fynda skivor är på loppisar där skivor har enhetspriser som brukar ligga på 5 kr för en singel och 25 kronor för en LP. Oftast har ingen koll på om det är dussinskivor eller rariteter de ställer  backarna. Alltså möjligheter att göra riktiga fynd. Fast man får vara beredd att jobba för det. Man får ofta plöja igenom 100-tals skivor i illa placerade skivbackar för att möjligen hitta något av intresse. (Tips till Rod Stewart-fans. Hela hans skivkatalog finns nästan alltd representerad på loppisar!)

Scars hittade jag på Myrorna i Stockholm. Hade egentligen ingen aning om vad det var. Det som först drog till sig blicken var bilden på bandet på baksidan av konvolutet.



Det kan inte bli mycket mer tidigt 80-tal än så. På konvolutet såg jag även att skivan var släppt 81 vilket gjorde den ännu intressantare. Enligt mitt tycke släpptes det mycket intressant musik mellan 80-84. Andra hälften av 80-talet är tyvärr inte riktigt lika intressant. Stilen på kläderna tydde på att musiken borde vara Synth eller New Wave, två musikstilar som tilltalar mig. Med ett pris på 25 kronor skulle det inte heller vara hela världen om det skullevisa sig att skivan sög.

Den sög inte alls. Det visade sig att Scars var ett alldeles eminent New Wave-band som verkligen föll mig i smaken. 25 kronor var verkligen ett fyndpris för denna pärla.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha, vilket underbart nörderi! Cheers mate!

2008-10-04 @ 16:13:21
URL: http://vinyl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0