Pouppée Fabrikk - Rage



Pouppée Fabrikk - Rage
Format
: LP
Label: Energy (A Division Of Hot Stuff)

http://www.discogs.com/release/249759

A1 Retrospect

A2 Circumcision

A3 Shapeshifter

A4 Distraction

A5 Incinerage

B1 Death

B2 Keine Zukunft

B3 Youth

B4 Selfdestruct

B5 No Way Back

B6 Watch Your Sex


Pouppée Fabrikk
är ett legendariskt svensk synthband i den hårdare skolan. Större i Tyskland än på hemmaplan där de är förebild till många nyare band som spelar så kallad Oldschool-EBM.

Själv hade jag helt missat deras existens tills en kompis gjorde mig uppmärksam på dem för ett par år sedan. Efter lite lyssnande och efterforskningar ville skivsamlaren i mig ha tag på deras debutalbum Rage på vinyl. En uppgift jag trodde skulle bli både svår och som säkert skulle skapa ett djupt hål i min plånbok.

Det skulle visa sig att det var både enkelt och billigt. Ibland är de sjävklaraste vägarna de rätta. Skivbolaget Energy är en del av Hotstuff. Hotstuff är en skivbutik på nätet som är inriktad mot lite smalare musik, och som har ett stort urval av elektronisk sådan. Det visade sig att de hade kvar exemplar av Pouppée Fabrikks debut och att de sålde dem för 59 kronor stycket. Alltså bara att beställa hem den i mintcondition för en billig peng.

Kollade nyss in deras hemsida och konstaterade att den fortfarande går att beställa!!!

http://www.hotstuff.se/


Kommentarer
Postat av: Valross

Classic!

2008-10-16 @ 16:19:33
URL: http://valross.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0