John Carpenter's - The End



John Carpenter - The End (New Scratch Mix)
Format: 12" Maxi singel
Label: ZYX Records
http://www.discogs.com/release/84586

The End (John Anthony Scratch Mix)
The End (Remix)


Ibland får man en känsla som säger att det där måste ju vara bra när man hör talas om det. På Tradera beskrevs denna skiva som en dansant italoversion av temat till filmen Attack mot polisstation 13.

Som gammal skräckfantast är jag ju välbekant med både Carpenters filmer och hans film-musik. Däremot hade det aldrig slagit mig att någon gjort dansversioner av den. Var liksom ingen tvekan att jag ville lägga vantarna på denna 12". Vann budgivningen med 55 kronor och imorse damp det ner en lapp om att skivan fanns att hämta på ICA.

20 minuter senare låg den på skivtallriken och en fast, tung trumrytm pulserade medan sköna, analoga synthljud svepte i bakgrunden. Riktigt trevlig liten sak som gjorde mig på gott humör för resten av dagen.

Videon nedan har inget med skivan ovan att göra annat än att John Carpenter är upphovsmannen. Här är ett mindre lyckat försök av Carpenter att göra populärmusik. Han ska nog överlåta överföringen från film- till pop-musik åt andra. Från filmen Big Trouble In Little China. 80-talet från sin kanske lite sämre sida. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0